Προβλήματα στη λειτουργία των εμπορευματικών σταθμών στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης έχουν δημιουργηθεί από το περασμένο Σάββατο, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων ενάντια στην παραχώρηση των εμπορευματικών σταθμών σε ιδιώτες.
Το Σαββατοκύριακο, οι εργαζόμενοι σε ΟΛΠ και ΟΛΘ απείχαν από τις υπερωρίες, ενώ σήμερα, Δευτέρα, όπως και την προσεχή Παρασκευή, προχωρούν σε 24ωρη απεργία.
Στη Θεσσαλονίκη, η διακίνηση κοντέινερ στους τερματικούς σταθμούς εμπορευμάτων έχει σταματήσει και τα πλοία που βρίσκονται εκεί θα αναμένουν την αυριανή ημέρα για να ξεφορτώσουν, όταν και θα επαναλειτουργήσει το λιμάνι.
Μέχρι τις 13 Ιανουαρίου το διοικητικό προσωπικό του ΟΛΘ θα απέχει από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία του Σαββατοκύριακου, ενώ έως τις 15 του μηνός αντίστοιχες κινητοποιήσεις έχουν και οι λιμενεργάτες.
Με επιστολή του προς την Ομοσπονδία των υπαλλήλων (ΟΜΥΛΕ) ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Ν.Αναστασόπουλος δηλώνει ότι «οι εργαζόμενοι δεν θα θιγούν ούτε ως προς τις αμοιβές, ούτε ως προς τα εργασιακά τους δικαιώματα εξαιτίας της παραχώρησης μέρους του ΣΕΜΠΟ».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, Γ.Τσάρας, απηύθυνε πρόσκληση στους εκπροσώπους των σωματείων να προσέλθουν εκ νέου στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.
Σε συνέντευξη Τύπου, την Δευτέρα, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ δήλωσαν αποφασισμένοι να αποτρέψουν τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), κλιμακώνοντας, αν χρειαστεί, τις κινητοποιήσεις τους.
Ο πρόεδρος του σωματείου του διοικητικού προσωπικού του ΟΛΘ, Νίκος Μιχαηλίδης, επισήμανε ότι πρώτιστος στόχος είναι να «σωθούν» τα κερδοφόρα κομμάτια των δύο λιμανιών και ανέφερε ότι «κρύβει» σκοπιμότητα η μη ολοκλήρωση των εργασιών της 6ης προβλήτας στον ΟΛΘ, έργο για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Η αντιπρόεδρος του σωματείου διοικητικού προσωπικού, Φανή Γουργούρη, κατήγγειλε κυβέρνηση και διοίκηση για «εγκαθίδρυση ιδιωτικού μονοπωλίου», τονίζοντας ότι το 60% των εσόδων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προέρχεται από το ΣΕΜΠΟ και ότι φέτος η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προβλέπεται να αυξηθεί κατά 30% και τα κέρδη κατά 200%.
Ο πρόεδρος των λιμενεργατών του ΟΛΘ, Μενέλαος Τσιρούλης, ανέφερε ότι εντός της εβδομάδας και μετά από νέα επαφή με τη διοίκηση του ΟΛΘ, θα ληφθούν αποφάσεις για νέες κινητοποιήσεις και συμπλήρωσε ότι οι εργαζόμενοι θέλουν ενημέρωση, σαφείς όρους και οι όποιες ενέργειες αποφασιστούν για την ανάπτυξη του λιμανιού να έχουν και τη δική τους συναίνεση.
* Η ΓΣΕΕ συμπαρατάσσεται με τον αγώνα της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και των συνδικάτων των εργαζομένων στα λιμάνια για την απόκρουση της ιδιωτικοποίησης των εμπορευματικών σταθμών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, τονίζεται σε ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας.
«Η εμμονή της κυβέρνησης να εκποιήσει κερδοφόρες δραστηριότητες εθνικής και στρατηγικής σημασίας όπως είναι τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια, ζημιώνει σημαντικά τα συμφέροντα της εθνικής οικονομίας, την ασφάλεια της χώρας και τα δικαιώματα των εργαζομένων σε αυτά» προστίθεται.
πηγή www.in.gr
περισσότερες πληροφορίες
1 σχόλιο:
Άλλη μια προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των λιμανίων.Οι λιμενεργάτες απαντούν αγωνιστικά.Ακόμα δεν έχει σβήσει απο τις μνήμες μας η 12η Δεκεμβρίου ...και η κυβέρνηση συνεχίζει τα νεοφιλελεύθερα άλματα προς τα εμπρός...Θα μας βρούν μπροστά τους!
Δημοσίευση σχολίου